onsdag 20 juli 2011

Försäkringsbolag

Jag är jättebesviken på mitt försäkringsbolag. De har en riktigt skrattretande slogan som mest känns som ett slag i ansiktet just nu.

Jag ska flytta på alla våra försäkringar, utom just mig själv. För om något händer mig på ett nytt försäkringsbolag så kommer de såklart hävda att det hör ihop med min tidigare olycka. Det verkar vara så försäkringsbolag fungerar.

Så nu grunnar jag på vilka jag ska välja. Vilka bolag ska få försäkra mina barn, min man, vårt hus och så vidare? Har frågat på facebook. Fyra kompisar rekommenderar samma. Så kommer en femte kompis och totaldissar det bolaget.

Egentligen känns det inte som att det är idé att byta, det är samma skräp överallt. Idag fick jag höra av mitt bolags representant att hon "hör vad jag säger" och att hon "respekterar hur jag känner det". Fast i allt de gör visar de motsatsen. Hon drog också till med att de har 75% nöjda kunder. Jaha. Och? Det betyder att 25% inte är nöjda. Det är jävligt mycket det- för ett stort bolag. Om 25% av mina elever är missnöjda med mitt jobb skulle jag vara riktigt orolig. Det blir 35,5 personer. Det betyder på min skola nästan två hela klasser. Hemsk tanke, det skulle vara katastrof. (Nu hävdar jag inte att alla mina elever älskar mig men jag tror inte att det är totalt missnöjda i alla fall).

Det enda företag förstår är siffror. Svarta och röda. Jag flyttar min business och då förstår mitt bolag att de har förlorat runt 24 000 per år. Verkligen inga pengar för dem men ändå. Kanske går budskapet in.

3 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Tråkigt! Tänk att de inte har vett att ta hand om sina kunder.

/nina sa...

Bara en tanke; flytta inte barnförsäkringarna! Vilket bolag du än går till så kommer de att hävda att sjukdomen eller problemet uppstod innan försäkringen togs med dem. Helt hopplöst Mao.

Pernilla sa...

Nina, tack. Har tänkt på det också. Det är väl ytterligare ett bevis på hur trevliga försäkringsbolagen är. Det är det där som är så överjävligt. Det är därför jag inte kan flytta mig själv heller.

Kul. Känns frustrerande som f-n.