måndag 25 juli 2011

Har ingen blogglust idag heller

Men läs den här kvinnans blogginlägg.

Om vi ska snacka lite värdsliga saker så är jag sur över att vår diskmaskin la av idag. Just när maken har börjat jobba och jag och tjejerna ska vara hemma och inte har planerat ngt speciellt. Det betyder frukost, lunch, mellis och middag. Som ska diskas.

Imorgon går jag och köper papperstallrikar! Idag planerade jag nämligen veckans mat och var och handlade i en och en halv timme. Kylen är full så uteätning är inte direkt att rekommendera.

För övrigt undrar jag varför allt pajar på direkten? Vad är det för skit de tillverkar nuförtiden?
Vår bubbelpool pajade när den var ett år gammal.
Våra takpannor har gått sönder båda vintrarna vi har bott här.
Jag har tre trasiga mikrofibermoppar från Wileda. (Heter de så?)
Och idag pajade diskmaskinen.

Så. Men det är bara värdsliga saker.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Hmm, efter 5 veckor på landet utan diskmaskin får man hitta på något att göra parallellt med disken. Som att meditera över världens tillstånd. Jag är glad över tvättmaskinen, fast barnen har lärt sig att kläder som skulle klassas som smutsiga i stan ändå är landet-rena.
Åsa

Pernilla sa...

Fan, jag gör inget annat än mediterar över världens jävla tillstånd. Gillar smutsig i stan vs ren på landet teorin. I teorin. :) Kram.