torsdag 21 juli 2011

Sitter och funderar

på om jag ska ta en lunktur. Det kan behövas nu när Kim har åkt. Kim har åkt. Hon har lämnat mig igen. Den här gången fick vi fler dagar än förra året, härligt! Dock vet man ju aldrig när vi ses igen, det är alltid lite frustrerande. Tittar in i gästrummet som är tomt. Fast där i hörnet ligger det kvar ett långt hårstrå. Hon lämnar sådana efter sig.

Lunktur ja. Det enda vi har gjort är att äta, dricka och prata. Näe. Vi var i Dalarna också. Och en sväng till Köpenhamn. Där glömde jag sladden till att föra över bilder med. Hade ju lite bilder att visa upp. Maken har uppdrag att skaffa en ny. Tills dess är vi bildlösa.

Lunk/jogga eller inte. Det är frågan. Verkar så skönt att sitta kvar här och häcka. Har ju inte kollat vare sig twitter eller facebook på en lång stund heller.

Och så måste jag fixa en liten bokning till takvandring som jag och syrran gav vår pappa i födelsedagspresent i december. Börjar bli dags att utföra den.

Och så kanske jag ska kika på resor till Åland? Behöver göra lite research där, Åland finns med i min bok. Fick ett råd av Katarina Wennstam en gång "När du har skrivit klart boken, åk tillbaka till alla platser och sug in miljön en gång till." Det är inte ett exakt citat för det är nog ett år eller två sedan hon sa det. Minns mest innebörden. Tycker det var ett bra råd. Måste nog boka en kortresa till Åland innan sommaren är slut.

Äh va fan. Nu stänger jag av. Och tar på mig linserna. Och sportbh:n. Och tröjan. Och byxorna. Och lurarna. Och telefonen. Och springer på toa innan jag bara snörar på mig skorna och ger mig ut. Det är ju så enkelt.

0 kommentarer: