lördag 18 oktober 2008

Att jag aldrig lär mig!

Igår på jobbet i samtal med kollega som avvänjer sin dotter från blöja:
-Men det gick såååå bra med Stora E utan nattblöja på en gång! Det händer nästan aldrig något. Minns inte sist det hände.
Ungefär där började en liten klocka ringa i huvudet om att man inte ska säga sådana saker.

Inatt klockan 03 (börjar bli vår vanliga uppstigning) hördes ett förtvivlat vrål:

-Mamma! Jag har kissat.
Och ja. Det hade hon.

Jag undrar bara varför det inte fungerar åt andra hållet.
"Det var sååååå länge sedan vi fick sova en hel natt!"
Nu jäklars - inatt blir det lugnt såklart!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag lider med dig. Och "ser fram emot" detta sen... Ja, varför är det så!? Att så fort man uttalar orden så kan man ge sig den på att det skiter sig.

Kan ju vara passande att fråga dig vad du tycker om detta inlägget...

http://tantbrunsfunderingar.blogspot.com/2008/10/mer-glam-t-smbarnsmammorna.html

Pernilla sa...

Jag har svarat i din blogg. En strålande idé!!! :)

MonasUniversum sa...

Åh. VÄLKOMMEN till min värld.

Varje natt.

Sedan FÖRRA sommaren.

Köp Apotekets kissa-i-sängen-lakan-mycket-bättre-än-frotté.

Pernilla sa...

Men Mona, på riktigt? Fy faaaaaaaaaaaaaaaaaan, lider med dig! Kram.