lördag 11 oktober 2008

Trött skrivarmamma

Den här lilla skrivarmamman är trött.

Trött efter första veckan på nya jobbet. Många intryck och långa dagar. Svårt att vänja om när man har varit föräldraledig i nästan två år. I det stora hela känns jobbytet bra men jag har knappt hunnit se mina prinsessor i veckan. Det känns inte bra. De har kompenserat, de vaknar runt 02 på nätterna och bökar och stökar. De ska helst sova i vår säng, det brukar de inte göra annars.

Jag var på Friskis & Svettis idag, ett pass som jag brukar älska. Jag var helt slö, orkade en halvtimme och låg sedan och vilade när de andra gjorde armhävningar och annat jobbigt. Det var inte min dag idag.

Har lagt upp ritningar och planlösning på nya huset i husbyggarbloggen. Vi har även lite köksbryderier som jag måste fundera på.

2 kommentarer:

FRIDA sa...

Hej!

Jag förstår inte hur du orkar, är jätteimponerad av att du kommer iväg på friskis och svettis! Själv motionerar jag aldrig numera, det ligger längst ner på prioriteringslistan.

Första veckan på ett jobb är alltid tungt, det kommer säkert att bli bättre!

Kram Frida

Pernilla sa...

Tack Frida! Antar att hos mig är det boken som kommer längst ner... Mår så bra av att träna.