fredag 24 oktober 2008

Roliga bilder

Fick ett mail (jag vet att man ska skriva mejl eller e-post men jag tycker att det är töntigt) av en kollega med roliga bilder. En av dem påminde mig om min tid i Sevilla då jag delade lägenhet med två tjejer.



Nu var det inte just lodistemat, mer det här med att fylla på någons berättelse. Jag och den ena tjejen, M, kom hem sent på kvällen. Vi hade idkat kulturella studier. Ja. Druckit vin och ätit tapas. På dörren hängde ett A4 med texten:

Michelle, en tjej från England

Och så inget mer.
Det var vår andra lägenhetskamrat S som hade påbörjat, inte orkat skriva vidare och gått och lagt sig. Men M och jag var så glada och kreativa i den sena timmen att vi började författa en fortsättning. Varannan rad var. Jag ska inte återge det här. Men den här bilden påminde mig. När S vaknade (före oss) nästa morgon fick hon ett gott skratt.

0 kommentarer: