söndag 26 oktober 2008

Pysselmamma

Hade jag inte tänkt att vara i den närmsta framtiden. Jag har tillräckligt att dona med med nytt jobb, husbygge och bokplaner. Det räcker liksom.

Idag skulle jag till stan och köpa varm kofta för det är iskallt på jobbet. Skulle även kolla in lite roliga halloweenkostymer hade jag tänkt. Bara det att de var fula, dyra och skräpiga. Blev lite trött. Hade noll inspiration.

Sedan fick jag en snilleblixt och vips hade jag inhandlat massor av material. Tydligen ska jag tillverka häxoutfits.

Jag är inte rädd. Jag kanske kan sy lite.
Jag är inte rädd. Jag kanske kan sy lite.
Jag är inte rädd. HUR FAN SYR MAN EN TYLLKJOL???

Tur att jag kom på den här eminenta idén när min mor redan har åkt ifrån oss. Hon var här en vecka och hon kan sådana där saker. Hon är mer än sykunnig, hon kan på riktigt. Hade det varit för mycket begärt att få snilleblixten då, när hon var här?

Suck. Jag är inte rädd.
Men maken vet redan att det är han som kommer att sitta här på fredag kväll och slutföra det projektledaren har initierat. Det är så det brukar gå till...

2 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Hurra för sykunniga män. Jag har också en!

Anonym sa...

Jag sydde en tyllkjol genom att bara sy på tyll på en trikå-kjol som ändå började bli för kort :-)

Men så är min tjej kinkig för att "det sticks" med tyll så jag vågade inte sy helt i tyll i midjan.