tisdag 21 oktober 2008

Mitt namn ska vara

Jag sorterade en hög med viktiga papper ikväll. Bredvid låg Michelins coola bok som jag har fått av henne. Öppnade den och tänkte börja fylla i saker om mig själv. Älskade alla Mina vänner böcker när jag var liten, ge mig något slags formulär och jag fyller i!

Så jag började. Och fastnade direkt.
Det fanns en tid då jag kunde ha haft många namnförslag. Men nu??? Hmmm. Det här måste funderas på.



Och för övrigt undrar jag vad som egentligen hände i Desperate Housewives ikväll. Vadå "Five years later" helt plötsligt? Jag undrar också varför jag har fortsatt att titta på den där serien...

8 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Jag har aldrig börjat titta på serien. Känns lite sent nu när jag själv är en DH. Men det har sparat mig mycket tid kan jag lova. Tid att skriva en fyll-i-bok typ... Förresten, riv ut första sidan om den inte passar. Eller börja bakifrån. Jag skulle gärna heta Irma Fina Franzilia förresten!
Kram!

Pernilla sa...

He he. Irma Fina Franzilia! Hmmm. Vad ska jag ta nu när det redan är taget?

jag skulle ALDRIG kunna riva ut en sida ur någon bok. :)

Jag tänker VISST komma på ngt. Måste bara fundera ordentligt först.

Anonym sa...

Den boken har jag också köpt. Det är en av julklapparna till min dotter, den ska hon få fylla i nu som 11 åring och få tillbaka när hon är... äldre. Jätte kul bok!

Unknown sa...

jag har också fortsatt att titta utan att egentligen reflektera över varför...
och efter programmet smsade jag fram o tillbaka med min kära lillebror som också tittar eftersom vi inte blev kloka på vad som menades med 5 år sedare och då hade susan och adam tussats ihop.
förvirrande...

tack för underhållande läsning som alltid!!
kram

Susanne sa...

Följer ju husbloggen så då kikar jag här ibland. Vi följer DH från USA och blev mycket chockade i våras med säsongsavslutningen - men måste säga att jag tycker du ska fortsätta titta. Det behövdes en nystart och det har det blivit!

Pernilla sa...

Sue, var det alltså en säsongsavslutning vi såg? Det kändes verkligen som en sådan! Spännande.... :)

Susanne sa...

Jepp det var det. Så i USA fick man vänta från slutet av maj till början av september på fortsättningen...
Här antar jag att det fortsätter nästa vecka?
Tror det gått 4-5 avsnitt av nya säsongen än så länge och det är lite intressanta händelser du har att se fram emot.

Pernilla sa...

Sue, exciting! Då kanske jag får fortsätta glutta ändå då... :) Vi ligger ju inte så långt efter längre eftersom vi mest drar nytta av manusförfattarstrejken som var. :)