torsdag 2 oktober 2008

Shopping

Igår försökte jag ägna mig åt lite shopping. Mina krav var rätt anspråkslösa. Jag skulle köpa två blusar, ett par skor och eventuellt ett par byxor. Jag börjar mitt nya jobb på måndag och tänkte att jag behövde addera lite till garderoben.

Jag började med att återlämna klackeccosarna. Det var bara att inse att vi aldrig kunde bli kompisar. Jag fungerar inte ihop med klackar.

Sedan skulle jag börja shoppa. Jag hade pengarna. Jag hade tiden. Jag hade lusten.
Efter tre timmar blev det övningen avbryts - patron ur!

Topp fem anledningar till att shoppingen misslyckades:

5: Det regnade och det var trist att gå runt i tråkvädret.
4: Mina fötter passar inte i några skor.
3: Min kropp passar inte i några kläder.
2: Det är helt galet vad hög musik de spelar i affärerna, man orkar ju inte vara där!
1: Det finns verkligen inget snyggt att köpa. Allt ser så konstigt ut.

I alla fall, det slutade med att jag gick tillbaka till Ecco och köpte varianten utan klack. Likadan sko men med pytteklack. Så roligt var det. Fick även ihop ett par byxor och en kortärmad kofta.

0 kommentarer: