torsdag 30 oktober 2008

Fäääärdig!

Maken sydde inte ett enda stygn. Och det hann inte ens bli fredag! (Han fick däremot hjälpa till och sätta fast dekorationerna på Lilla E:s tröja med hollywoodtape...)

Jag säger som min gamla tekniklärare sa när jag och klasskompisen hade tapetserat. "Om man tittar på långt håll och har synfel så ser det väl rätt bra ut"...


Självlysande spindlar klättrar upp längs kjolarna. Kan finnas en risk att fröknarna E blir rädda för spindlarna, de har sådana tendenser... Bakom tröjorna finns små mantlar. De blev endast urklippta och sattes fast med kardborrband på baksidan. Orkade inte slösa med mitt tålamod på att sy...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Shit pomfritt va snyggt!:) Bra jobbat! Dina donnor kommer bli ursnygga ju!:) Trevlig helg!

Pernilla sa...

Tina vad du är snäll. Tack. :) Som sagt. Från långt håll...

Anonym sa...

Glöm inte ta bilder på sötnosarna!

Var riktigt stolt över dina alster, trots att man måste se på lite håll (men alla tittar ändå bara på barnen, inte på syfusket).

Alla mina alster ska ses från håll, jag har tom fått beröm från lärare för att jag "är så duktig på att fuska till det", något som varit väldigt bra både vid renovering och pysslande, J har inte den förmågan, han gör ordentligt eller inte alls :-)

Jennica... sa...

Vad duktig du är! Imponerande!! Själv köpte jag färdig häxdräkt igår...... :)

Pernilla sa...

Jennica, bra gjort! :)

Ulrica, det kommer jag inte att glömma... :) De blev lite förtjusta imorse när deras outfits låg framför dem i vardagsrummet när de kom upp. Lilla E sa "prova" men elaka mamman sa nej. Trots att hon var så duktig och sa rätt ord och allt...

Ja. Man får jobba på att vara good enough och fuska sig fram.

Anonym sa...

wow! vill se med innehåll med!
vad duktig du är fining!

Pernilla sa...

Får maila en bild när jag fört över dem. Det är ett svårt steg... :)