torsdag 30 oktober 2008

Pysselmamma - del två

Uppmärksamma bloggläsare kommer ihåg att jag häromdagen fick något sinnessjukt ryck och köpte material till att komponera häxkjolar och mantlar med. Jag förutsåg också att maken kommer att få sitta på fredag kväll och sy klart det jag har påbörjat.

Men! Tadaaaaaaaaaaaaa! En kjol sydd! Den ska dekoreras med en massa saker och den behöver kortas. Stora E var inte riktigt såååå stor. Men men. Det var lite svårt att avgöra 22:30 när hon låg och sov och mina linser hade torkat ihop för länge sedan.


Ikväll ska jag ta itu med Lilla E:s kjol, och de två mantlarna. Bara maken är villig att trä maskinen, det är en idiotisk maskin och felet ligger inte hos mig. Det är helt klart Singers fel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken kämpe du är. Får mitt gardinprojekt att blekna totalt.
Ska bli kul att se resultatet!

Pernilla sa...

Hmmm. Det återstår att se. Eller så är det precis det det blir. KUL. :)
Tack iaf för peppningen. :)