måndag 6 oktober 2008

I love your blog!


Härmed vill jag ge I love your blog-utmärkelsen till:

The Michelin Family goes västerut.
Med träffsäkerhet skriver Linda om flytten från Vasastan till USA. Vi får höra om kulturkrockar, konstiga grannregler, hemlängtan och annat en utlandssvensk stöter på. Det är välformulerat, det är intressant och det är vanebildande!

Jenny skriver.
I bloggen som är väldigt snygg i sin enkelhet skriver Jenny om sitt liv som skrivande mamma. Hon är längre kommen i sin dröm än jag. Hon går roliga kurser och utbildningar och hade vi inte träffats i bloggvärlden så hade vi nästan säkert träffats på någon av de där kurserna. Om jag bara hade tänkt på att man faktiskt kan gå dem. Jenny skriver rakt och ärligt om moderskap, prestationsångest, relationer och skrivande.

Monas universum.
Jag har haft förmånen att få läsa Monas texter länge. Vi hängde i samma pysselforum ett tag. Kommer då och då på att hon har en blogg och den är läsvärd. Mona bloggar sarkastiskt och brutalt om sitt liv. Som företagare. Som gift. Som tonårsmamma. Som småbarnsmamma. Som sjuk. Monas "taliban" är inte helt olik min Stora E.

Sextiotalsvillan.
Den här bloggen har jag nyligen hittat och jag gillar hur Mia blandar inredning och det vanliga livet. Generöst med både bilder och tips. Det hjälper ju att jag gillar stilen och också har småbarn... I like!

Fridas författardrömmar.
För att vi delar samma dröm. För att Frida är så svindlande nära just nu. Det är en cliffhanger varje dag. Typ.

Bendel.
Pia skriver om mat. Pia är min motsats, jag hastar gärna iväg ett blogginlägg utan att tänka igenom allt. Så gör jag med det mesta här i livet. Går på känn. Pia reflekterar och kommer med välövervägda inlägg. Jag gillar det som kontrast till mitt hafs.

Enda bloggen i byn.
Min fina skrivande kompis. Som äntligen har fått sitt hus på landet. Ett vackert hus. Som skriver eftertänksamt och klokt, ofta om sina fina barn. Vi har många likheter och därför gillar jag Enda bloggen i byn.

Så. Nu ni! Nu ska ni nominera sju andra. Have fun!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, gulledig!!! Tack tack tack!

KRAM!

Bendel sa...

Tack snälla du!

Så genomtänkt vet jag inte om jag är. Och så hafsiga upplever jag absolut inte dina inlägg, tvärtom.

Ser detta som en chans att få tipsa om bra bloggskribenter. Men det kan dröja ett par dagar eftersom jag är mitt upp i mycket annat.

Hoppas första dagen på första jobbet var fin!

Kram!

m family goes västerut sa...

Hej Pernilla!
Glad blir jag över din beskrivning. Och superglad blev jag över de svenska magasin du skickade till mig. Fantastiskt generöst och omtänksamt! Tänk att man kan få en sån fin gåva från en blogg-vän man aldrig träffat IRL. Har läst Family Living och det var rena fröjden! LYX. Nu väntar de andra två. Kram på dig!
Linda

FRIDA sa...

Tack snälla för utmärkelsen! You made my day!

Det kommer bli riktigt svårt att hitta sju egna favoriter, jag antar att man inte får nominera tillbaka?

Kram Frida

Pernilla sa...

Och jag som inte ens hann gå in och skriva i era bloggar att jag hade nominerat er. Ändå har ni hittat hit. :)

Jag vet inte om man får nominera tillbaka, jag antog att man inte fick. Jag blir ju inte ledsen direkt. ;)

Linda, ska du säga! Jag fick ju ett mysigt paket av dig förut och jag vet hur mkt jag saknar svenska tidningar när jag är utomlands länge. Har en rolig historia om Amelia vänta barn att förtälja vid tillfälle.

Pia, då har jag döljt mina hafsverk väl då... ;) Jag tog också några dagar på mig, man måste ju hinna fundera.

Frida, såklart kommer du på några andra bra bloggar. Det kan ju inte bara finnas din och min. Eller?

Ni är alla värda utmärkelsen, I love your blogs! :)

MonasUniversum sa...

Skäms, skäms, skäms! Det gör JAG alltså. För jag såg inte detta förrän nu.

Så tro för gud skull inte att jag är snorkig, jag blev jätteglad.

Men fy fasen så jag skäms!

MonasUniversum sa...

Mmm.

Just det.

Man ska säga tack när man får en komplimang.

Jag är helt störd.

För mycket mässa.

TACK!

Pernilla sa...

Men Mona! INte skämmas! Herregud, du har väl att pyssla med! Och jag blev nominerad och såg det aldrig, fick upplysas efter en månad igen... Jag SKÄMS!!!

Är du på Sthlmmässan? Ska dit imorgon! Då måste jag luska reda på dig!!! Kram!

MonasUniversum sa...

B 02:41 är vår stora monter, Hildurs Hem. Kommer inte ens ihåg vad vår jädra ankmonter har för nummer, den ligger snett emot, längs väggen. Jag är den som är tjockast. Har förmodligen lila på mig i morgon!

Pernilla sa...

I know what you look like... ;) Jag kommer och säger hej. Maken, jag och Lilla E ska på mässan. Stora E är outsourcad. :)