söndag 5 oktober 2008

Saker jag skulle vilja ha när jag reser:

1. Youtube i bilstereon.
Okej att jag är duktig på att planera och organisera men hur ska jag i förväg kunna veta vilka låtar jag vill höra mitt på Väg 70?

2. Glasruta mellan fram- och baksätet.
Så att jag får lyssna på mina låtar från youtube ifred.

3. En smart DN.
Det är alltså en Dagens Nyheter som fattar att jag har åkt bort och alltså levereras där jag befinner mig, istället för att samlas på hög hemma hos grannen som är snäll och både passar huset och tar in posten.

4. Bättre matställen och fräschare toaletter.
Har sagt det förr men det tål att upprepas.

5. Magisk kraft som gör att jag förflyttas från plats till plats med ett fingerknäpp.
Då skulle jag varken behöva packa eller bli uttråkad (eller sönderstressad beroende på tjejernas humör) under långa bilfärder. På köpet skulle jag bli klimatsmart och få ner bilutgifterna i hushållet rejält. Och resetiden till jobbet skulle minimeras. Och dagistiden för tjejerna också.

0 kommentarer: