lördag 11 oktober 2008

Fotboll

Min man ville se fotboll ikväll. Jag nattade barnen och tänkte skriva lite bok. Orkade inte skriva bok, slösurfar på bloggar. Hör hur det blir tyst på tv:n. Frågar maken vad som har hänt. Får inget svar. Frågar igen. Får inget svar. Reser mig och säger på vägen över till soffan "har du somnat?". Får "nej" till svar. Han ser tv:n. Ser förvirrad ut. Förstår inte vad som har hänt. Eftersom han har sovit... Spännande det där med fotboll. Så spännande att man inte ens märker när det blir avbrott...

Men ikväll har min svärfar lovat att bjuda mig på en resa till Barcelona om jag går på match där med honom. Han har gett sig f-n på att få mig fotbollsintresserad. Jag presenterade idén att om han ska lyckas med att få mig fotbollsintresserad så får det nog bli Barcelona. Det är det enda som kan hjälpa. Barcelona nästa!

0 kommentarer: