torsdag 1 januari 2009

Att flytta

Ni vet ju att vi håller på och ska flytta. Det här är inte första gången jag flyttar. Långt ifrån.

Föddes i Stockholm.
Flyttade till Västerås. Var ungefär två år.
Flyttade en gång till, i Västerås. Fick min fina lillasyster där. Var tre år.
Flyttade till Malmö. Var fyra år.
Flyttade till Halmstad.

Skilsmässa mamma och pappa. Jag var sex år.
Ny adress i Halmstad.

Jag flyttade med pappa till Stockholm.
Vi bodde hos farmor och farfar ett tag. Gick på dagis någon termin eller så. Minns inte exakt... ;)

Ny adress i Stockholm när jag började i skolan.
Ny adress i Stockholm när jag gick på lågstadiet.
Ny adress i Stockholm - denna gång med skolbyte när jag började i sexan.
Mellan nian och gymnasiet stack jag till U.S.A. ett år - en slags flytt.
Ny adress i Stockholm när jag gick i gymnasiet.

Pappa flyttade till Dalarna och jag flyttade in hos svärföräldrarna en sommar. Pojkvännen (nu maken) gjorde lumpen. Jag var tjugo år.

Jag skaffade egen lägenhet. Hyresrätt.
Pojkvännen och jag skaffade gemensam lägenhet. Hyresrätt.
Jag fick för mig att plugga i Spanien ett halvår. Pojkvännen hem till svärföräldrarna igen.
Vi köpte lägenhet när jag kom hem, vi flyttade in i januari 1999.

Knappt tre år senare köpte vi hus. Glapp mellan lägenhet och hus, en månad hos svärföräldrarna.
Flyttade in i vårt hus december 2001 och nu sju år senare har vi tydligen ledsnat och är på väg härifrån för att uppfylla vår dröm om att bygga nytt.

Flyttar hem till pappa. (Svärföräldrarna får ta hand om våra saker så helt lottlösa är de inte denna gång heller).

Jag har flyttat ungefär 20 gånger om man räknar in mitt utbytesår i U.S.A. och min tid i Spanien. Där bodde jag dessutom på två olika adresser...

Och i juli flyttar vi igen. Då hoppas jag få stanna där bra jävla länge. Jag flytt int nå mer!

2 kommentarer:

Perny sa...

Du vinner över mig men dågra flyttar men jag började inte mitt flyttande förrän jag var i 16-årsåldern och kommer ändå upp i knappa 20 flyttar så det ser nästan ut som om jag är tätare mellan flyttarna när jag väl kom i gång :)

Jennica... sa...

Nja, här ligger jag i lä med mina 13 gånger! Tycker dock att det räcker och hoppas att vi stannar här ett tag nu. Tycker iofs att det är spännande att komma till ett nytt hus eller lägenhet, men själva packandet (både upp och ner) är mindre spännande.....och allt bärande....nej, nu stannar vi här ett tag! :)