lördag 24 januari 2009

Breaking news

Övervakningskameror runt stan rapporterar att Skrivarmamman har iakttagits dricka Coca-Cola light. Inte bara en gång, utan tre.

-Skrivarmamman, vad hände? Du hade ju inte druckit någon Cola på över två månader. Varför nu?

-Ja... Det är ju rätt pinsamt. Det började i söndags då jag och min äldsta dotter var på bio. Jag hade ett presentkort som gav gratis popcorn och dricka. I kön försökte jag resonera med mig själv att man inte behövde använda hela erbjudandet men sedan hörde jag mig själv säga "Cola light". Jag gillar ju inte ens Cola från automat. Flaska ska det ju vara. Så satt jag helt plötsligt på bion och var törstig efter alla popcorn och så blev det bara så att jag drack. Fast det inte ens var gott. Men jag drack inte upp.

-Ja men sedan stannade det ju inte där?
-Nej. I torsdags skulle jag klippa mig och hade ärenden att uträtta innan. Behövde sedan äta lite mat. Beställde en varm macka på ett café och hörde mig återigen beställa en Cola light. Och den var på flaska och god!

-Och idag, hur förklarar du halvlitern du satte i dig då?
-Klockan 15 är min absoluta lägsta tidpunkt under dygnet. Precis då klev jag och Lilla E in på ICA Maxi. Vi var inte ensamma. Det var varmt och jag kände mig törstig. Då jag inte gillar bubbelvatten fanns det inte mycket att välja på. Men jag drack faktiskt inte upp den så en halvliter är att överdriva. Det är minst halva kvar!

-Så är du tillbaka i colavanan nu?
-Nej! Jag är absolut inte beroende.

3 kommentarer:

FRIDA sa...

Äh! Ingen skada skedd. Ge inte upp din avgiftning. Fast jag vet hur jävla svårt det är. Jag kan inte gå en vecka utan mörk choklad för då får jag ett nervöst sammanbrott.

Kram Frida

Pernilla sa...

Tack Frida. Känns bara onödigt, hade ju klarat mig precis lika bra utan!

m family goes västerut sa...

Du är för härlig!