måndag 19 januari 2009

Just nu...

...skulle jag kunna vara på efterfest med min syster och alla som gjorde Mammut och andra inbjudna. Och vissa väldigt snygga skådisar. Japp. Gael García Bernal var där. Jag tänkte en stund att jag kanske skulle öva lite spanska sådär på nattkröken men 1) jag tror inte att jag skulle vara den första han valde att prata med och 2) jag var ändå väldigt nöjd efter att ha sett min systers namn i eftertexterna. Det var ju liksom det jag ville åt. Och 3) jag har ett nytt jobb... Som börjar 08:00 imorgon och sedan går i non-stop. Fast det klart. Eftersom jag lär ut spanska kanske det hade varit bra att öva en stund...

Men vad är väl en bal på slottet? Jag fick lite bubbel och snittar och jag fick se en väldigt bra film. En film som lämnar spår. Inte bara för att syrran var med i teamet. Den är stark. Se den! Både jag och syster yster torkade lite tårar på vissa ställen.

4 kommentarer:

sandyekman sa...

Vad jobbar din syrra med?
Häftigt att se sitt jobb bli verklighet så som det blir med film.

Pernilla sa...

Hon är egentligen scenograf men inte i den här filmen. :)

sandyekman sa...

Hon måste vara väldigt duktig som får vara med i sånna här stora projekt!
Stolt syrra?

Pernilla sa...

Jag är ju inte i hennes bransch men jag är säker på att hon är duktig. Hon har jobbat i många stora projekt och är både kreativ konstnär och rejäl arbetare. Japp. En riktigt stolt syrra är jag. (Därav hypen runt hennes filmer på min blogg jämt). He he. ;)