fredag 2 januari 2009

Memory lane

Detta med att packa är verkligen en resa längs minnenas allé... Hittade just min skattkista... Massor med saker som jag har skrivit, gamla kalendrar, dagböcker, brev och e-mail. (Ja, jag har utskrivna mail - från när jag pluggade i Spanien. Var stammis på "E-mail place" och slapp betala för att bara läsa, jag fick dem utskrivna av personalen...)

Ett utdrag ur ett mail hem från hösten 1998:

"Igår kväll kom vi hem igen efter en lång och härlig helg i Madrid. Vi åkte dit på torsdag em och bussfärden var helt ok, vi sov bort ca 2 timmar. Det tar totalt 6... Snabbtåget tar 2.25... Men vi sparade pengar."

Ack ja. En fattig studentska skrev hem... Nuförtiden hade jag lätt pröjsat för att slippa åka skumpig buss i sex timmar och istället softat på snabbtåg i 2.25...

När jag och maken var i Madrid våren 2007 bara fre-sön var jag sååå sugen att ta snabbtåget ner till Sevilla... Men jag bangade - det var lite väl flängigt för en helg...

Tillbaka till packningen!

2 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Visst längtar man tillbaka till Sevilla ibland!

Pernilla sa...

Sevilla en mi corazón!!!