fredag 30 januari 2009

Lämplig bilförare

Detta är ett schemalagt inlägg för när det publiceras är jag på väg till jobbet. Igår när jag åkte till jobbet hördes följande kommentarer i bilen: (Betänk att jag har ungefär 10-12 minuters väg till jobbet, mest 30- och 50-sträckor så det borde inte kunna hända så mycket på ett så kort avstånd).

-Men jag förståååååår att du måste köra så sakta för det är verkligen svååårt att svänga höger. Idiot!

-Du, det kommer en i Södertälje också. Kan vi inte vänta på honom också innan vi svänger ut? Idiot!

-Men för faaaan! Idiot!

-Oj oj oj. Nu kommer det ett väggupp. Bäst du stannar innan du vågar krypköra över det! Idiot!

-Nej men blinka inte då! Idiot!

Se där. Är jag inte en bra förebild för Sveriges framtid? Jag tycker det, jag har ju tagit till mig en del av dem, jag börjar få lite attityd. (Maken harklar sig nog högt och försöker protestera - vadå börjar få?!)

2 kommentarer:

Unknown sa...

var sista kommentar siktade mot din man? Har aldrig sett honom använder dem lilla gula lampor.... ;-)

m family goes västerut sa...

Så länge inga barn är i bilen måste man väl få tänka högt, eller hur!!!