tisdag 13 januari 2009

Felia

Förut var jag arg på Telesnor. Nu är jag arg på Felia.

I höstas började det hela. Vi hade Glocalnet till vårt hemabonnemang. Men se det gick inte om vi ville ha telefon i nya huset. Då har Telia ensamrätt på att koppla in. Och då måste man gå över till dem. Dessutom måste man ha dem i ett år efter inkopplandet. En månad innan de skulle tog de över, så vi fick dubbla abonnemangskostnader. "Ja ja men vi betalar ut 350 kronor i samtalspott för att täcka det." Okej, fine. Jag vill gärna lägga mitt abonnemang vilande från den 11 januari. "Nej, du måste ringa samma dag, vi kan inte lägga in detta i förväg."

2009 kan inte Sveriges största (?) telecomföretag lägga in en beställning av vilande abonnemang i förväg. Verkar mycket märkligt. Men vad vet väl jag, det är ju inte så att jag jobbar i IT-branschen. Längre.

Så nyss ringde jag Felia. Satt den sedvanliga kötiden och väntade. Fick Snorkfröken på tråden. "Vilande ett halvår?! Det går inte! Det går bara en månad!"

Då fick hon en värre Snorkfröken på tråden. Jag tenderar att bli väldigt korrekt och akademisk när folk beter sig tjurigt mot mig. Är inte alltid stolt över det beteendet men men. Jag hävdade att de visst kan lägga abonnemanget vilande och att de inte har sagt något om en månad under mina andra femtio samtal till dem under hösten. Hon bad mig dröja lite och kopplade bort mig en stund. Och när hon kom tillbaka så fick jag ingen ursäkt men i alla fall upprättelse. Felia kan visst lägga abonnemang vilande. För 60 kronor i månaden. Jag blir så trött. Vad fan tar de betalt för?! Att ha vårt telefonnummer?

Nu är abonnemanget vilande och jag är sur på Felia. Måste man verkligen ha hemtelefon?

6 kommentarer:

sandyekman sa...

Hej P!
Kan ni inte ha fiber? Då kan ni ha IP ju. Det ska vi ha och på så sätt slipper vi Felia å Telesnor.
Kram!

m family goes västerut sa...

Ja, visst blir man trött. Ring med Skype istället.

L

Unknown sa...

har också felia, om man skulle fått en krona för varje grått hår man fått av deras sk kundtjänst skulle man varit enormt rik idag!

finns få som gör mig så arga som felia, jo glocalnet som en gång i höstas försökte ge bort mitt telefonnummer till en av deras kunder vilket resulterades i att min telefon stängdes av och det tog flera samtal till felia och sedan även glocalnet för att få tillbaka min telefon o kompensation? näe inte av glocalnet trots att de hade kapat min telefon - såvida jag inte blev kund hos dem...
blir upprörd bara jag tänker på det!

tack för trevlig läsning som vanligt!
kram

Pernilla sa...

Men suck! Vad var det där för stil av Glocalnet?! De är helt galna hela bunten!

Och ja, fiber ja. Tror inte vi kan det, har för mig att maken har kollat.

Skype är inte en helt dum idé det heller. :)

Anonym sa...

Nä, man måste inte ha hemtelefon. Jag känner många som inte har det längre. Men med tanke på mobiltelefonernas strålning mm så känns det lite bättre att prata i den fasta. Även om jag har trådlös telefon... som också ska vara farligt...

kram Jenny (JG)

Anonym sa...

Vi har nu efter 1½ är IP-telefoni eftersom jag vägrade betala Telia att koppla in telefon i ett nybyggt hus för 7000:-. För du vet väl att det inte är gratis att koppla in telefon i ett nytt hus?

Faktiskt skönt att ha fast hemtelefon igen, för ifall man har barnvakt så kan man ringa hem till sig själv och ungarna kan svara (svärmor hör aldrig sin mobil för den ligger jämt i handväskan...).

Kram Maria