måndag 26 januari 2009

Hur göra?

Jag håller på och läser Revolutionary Road av Richard Yates. Det går segt, har inte ork att läsa på kvällen. Har haft den på G länge nu. Läser den på engelska och vet inte om jag har lagt av mig eller om det bara är att jag är trött.

Hur som helst. Nu blir jag tokstressad över att filmen snart har premiär. Ska jag läsa ut boken eller ska jag helt enkelt skippa och se filmen? Kommer filmen göra mig besviken om jag läser boken? Ni vet, det vanliga dilemmat. Men aldrig att jag tänker missa Kate och Leos återförening... ;)

Nej. Jag får nog läsa på. Och för övrigt dröjer det väl innan jag kommer iväg på bio. Har ju ingen galapremiärsbiljett den här gången...

3 kommentarer:

Anonym sa...

I DNs boklördag skriver de "Läs boken först". :-)

Pernilla sa...

Men då så! Och hur har jag missat detta? Jag som älskar boklördagarna! Tack!

m family goes västerut sa...

Jag som just skulle skriva skippa boken, haha...