söndag 18 januari 2009

Helgen

Inte är det ofta jag missar att skriva en dag... Jag tog tydligen lite helgledigt. :)

Vi hade en väldigt trevlig kväll i fredags! Från början var vi sju men det där med småbarn är ju vanskligt... Det blev en hel del avhopp men till sist var vi i alla fall fyra tjejer. Och tre flaskor bubbel. Därpå restaurang. Därpå drinkar i hotellbaren. Därpå skulle vi sussa sött. Men jag kunde inte! De andra snusade på och tog vara på sin natt utan barn. Inte jag inte. Irriterande men det var en skön säng att ligga vaken i i alla fall. Och det var fin utsikt från fönstret så jag kunde ligga och glo lite över Stockholms takåsar. Låg och tänkte på att det nu (då) låg två främlingar i mitt sovrum och var lyckliga över att äntligen ha fått "sitt" hus. Hrmpf. Det är ju mitt. ;) På morgonen var det god hotellfrukost. Härligt!

Lördagen tillbringade jag, maken och barnen med att uträtta lite ärenden. Det var strålande sol och härligt väder och vi var på Ikea... Suck. Idiotiskt. Det var hur mycket folk som helst. Jag undrar lite över den där lågkonjunkturen. Inte en solig lördag i januari i alla fall. DÅ borde det väl vara folktomt i shoppingkvarteren?!

Idag hade jag och Stora E en riktig mysdag. Vi åkte buss (som hon älskar eftersom hon alltid får åka bil stackarn) och var på bio, bara hon och jag. Vi såg Madagaskar 2, en härlig film! Vi lunchade innan filmen och efteråt gick vi i lite affärer.

Sedan hämtade vi tokmoster och tillbringade kvällen med god middag, en film till (!) och sedan tog tjejerna som var vakna en bastu. Lilla E somnade i sin faders famn klockan 17:30 så ett hett tips är att den yngsta delen av familjen är sjuk imorgon.

Och imorgon är det dags för mig och tokmoster att beträda röda mattan... Ska bara jobba lite på mitt glamorösa jobb först....

Jag hade en bra helg. Hade du?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det lät som en riktigt bra helg för din del! Vår helg var bra tills i lördags kl 22.00 då lillebror kräktes ner hela sängen. Söndagen har tillbringats inomhus i slappa mysbrallor med en skapligt pigg liten kille, skönt! Nu väntar bara spyfobikern på nästa till hinken...:-(

FRIDA sa...

Vilket glamoröst liv du lever. Seriöst, jag sitter i mjukisbyxor större delen av helgen och höjdpunkten är bak och matlagning! Drömde iof att vi flyttade till Stockholm. Det är kanske dags snart, livet däruppe verkar vara mycket mer händelserikt.

Kram Frida

Pernilla sa...

Isa, stackare! Hur har det gått? Pust.

Frida, glamour? Hmmm.... Tycker att jag mest är vattkoppslandet, eller flyttlandet eller i städlandet eller i skollandet. Du vet. Men lite glamour blev det ju i helgen. Och ikväll!

Anonym sa...

Tack för kanonhärligt sällskap fre-lör, åh vad kul det är med riktigt goda vänner!

Massor av kramisar!!!!