tisdag 6 januari 2009

Déjà vu?

Jag funderar på vad jag ska ha på mig på min första dag på mitt nya jobb.
Jag lägger fram alla saker jag ska ha med mig på min första dag på mitt nya jobb.
Jag funderar på hur mina nya arbetskamrater kan tänkas vara, på mitt nya jobb.
Jag skriver ut a-skattsedel från skatteverket, till mitt nya jobb.

Hmmm. Det känns som att jag nyss gjorde alla de här sakerna... Ett gravt fall av déjà vu? Nej men just det. Jag hade ju ett nytt jobb för ett par månader sedan...

Förresten. Är det någon klok bloggläsare som kan förklara a-skattsedelsystemet för mig? När jag fick min i höstas sa den en skattetabell, nu säger den en annan? Beror inte det där på var man bor? Eller är det inkomst? Eller hur fungerar det?

Nu ska jag stryka kläder och somna i tid. Prinsessorna är väl utvilade hos farmor och farfar så inatt blir det väl party party.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste vara jobbskatteavdraget. Du ska betala mindre skatt fr o m jan -09.

Anonym sa...

Den beror ursprungligen på din taxerade inkomst men ändras med hjälp av den där blanketten med stående jämkning. Så var du duktig och fyllde i data för nya huset, ny inkomst etc så borde den vara annorlunda.