torsdag 1 januari 2009

Flyttkartonger?

Bäst och billigast? Var?

7 kommentarer:

Chrissan sa...

Tror jag sett det på Silvan....

Pernilla sa...

Tack! Ska kolla upp! Hittade på Ikea för 29 kr styck. Vet inte om det är bra el dåligt pris... Vi har fått massor av några vänner som nyss har flyttat så jag ska komplettera lite. Hur lätt är det att veta hur många lådor man behöver?!!!

MonasUniversum sa...

BLOCKET!!!!

MonasUniversum sa...

Förresten, angående organiseringen: använd färgkoder: röda lappar på flyttlådor: vardagsrum, blå lappar: packas upp om 6 mån, etc etc...

Pernilla sa...

Hmmm. Det är ju sanslöst! Folk säljer ju verkligen allt på det stället! Men jag är lite kinkigt lagd. Okej att förvara mina saker i kartonger där våra vänner har haft sina saker men helt okända typer...? Nej. Usch. Det här är tjejen som har handsprit med sig överallt och helst inte sover på hotell för man vet ju vad som kan förekomma där. ;)

Tack ändå för tipset Mona!

Pernilla sa...

TAck igen för bra tips! Färgkoder är ju super! Kör nog med det när vi flyttar igen sedan... :) Har ett siffersystem och en bok där det står exakt vad som finns i lådorna och var de ska stå. Vi har två adresser där vi ska ställa sakerna. En adress har sexmånadersförvarningen (snälla svärföräldrarna ska strax få huset belamrat med flyttkartonger) och sedan ska det andra till min pappa. Där ska det ju packas upp nästan på en gång. Och ner igen om 6 mån... Pust.

Pernilla sa...

Köpte på Ikea idag. 29 kronor var för tvåpack så det var ju verkligen billigt! Såg att Shurgard sålde tio för 299, det var ju dubbla priset. Väl? Om jag räknar rätt...