lördag 24 januari 2009

Ny miljö och nya rutiner...

Att bo lite som Taikon tar lite extra tid i vardagen...

Tid det tog att byta blöja utan skötbord: 10 minuter. (I vanliga fall cirka 4 minuter). Bristen av skötbord gör att rymningsrisken är väldigt hög. Dessutom glömmer man alltid någon attiralj som bör vara med. Typ tvättlappar eller nya blöjor.

Tid det tog att hitta min lilla handväska: 23 minuter. (I vanliga fall allt från 1-30 minuter). Den låg instoppad längst ner, längst in i garderoben. Bakom våra fleecefiltar som tydligen var tvungna att bo med oss hos min pappa...

Tid det tog att hitta digipassen för att kunna kolla banksaldo: 17 minuter. (I vanliga fall 3 sekunder eller den tid det tog att gå till bokhyllan och lilla hemliga lådan). Den låg längst ner i lådan märkt "kontor".

Tid det tog att bära ut saker till bilen: 5 minuter. (I vanliga fall 30 sekunder). Bilen står längre bort hemma hos pappa. Det är fortfarande en villa men hans uppfart och ingång är lite annorlunda mot vår gamla. Och idag var det flera varv som gällde.

Tid det tog att göra frukost: Runt 7-10 minuter innan alla har fått sina beställningar och vi alla sitter ner. (I vanliga fall 2 minuter. Har jag för mig. Kan ha fel). Hittar inget hos pappa och allt flyttar på sig.

Sammanlagd tid det tog för mig och barnen att hitta alla saker, göra oss i ordning och komma iväg hemifrån idag: Två timmar och 37 minuter. Ungefär. (I vanliga fall max en timme!)

Pust! Inte konstigt att bloggen blir lidande....

4 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Okey, hur länge sa vi nu att du skulle bo där?

Pernilla sa...

Äsch. Bara ett halvår. ;) Om inte extreme home makeover eller vad de heter dyker upp med tretusen gubbar, då kan man ju få flytta in på tre dagar har jag hört. ;)

MonasUniversum sa...

Allvarligt; SEX månader!

Okey, du får en matteläxa. Räkna ut samma sak fördelat på SEX månader.

Sen kan vi snacka Extreme Home Make Over!

Pernilla sa...

Jag kan inte räkna så långt. Jag är humanist. ;)