fredag 16 januari 2009

Kära städfirman

Om man bokar flyttstädning så är det väl för att man själv inte är sugen på att städa. Kanske för att man inte har tid då man har både barn och nytt jobb att sköta. Eller för att man helt enkelt får för sig att proffs gör det bättre.

Om man bokar flyttstädning så kan det vara så.

Men det klart. Jag bokade flyttstädning för att jag inte hade så mycket för mig och inte var så sugen på att träffa mina barn. Jag var mest sugen på att gå och kontrollera er städning och ringa och klaga och tillbringa eftermiddag och kväll med att passa in när ni skulle komma tillbaka och göra om, göra rätt.

Intressant är att både fönster och golv är kladdigare än när vi lämnade huset. Intressant är också att hälften av de saker ni på er hemsida påstår att ni städar när ni flyttstädar, inte är gjorda.

Sorgligt är att ni verkar utnyttja invandrad arbetskraft och inte förser dem med ordentligt material, det kan vara därför de inte kan utföra sitt jobb ordentligt.

Nu orkar jag inte deala med er längre. Det är fortfarande för skitigt för att det ska vara okej. Kanske är köparna inte lika kinkiga som jag. Vi får se.

Egentligen borde jag tacka er. Ni gjorde så att min sista stund i mitt hus inte blev så ledsamt som jag trodde. Jag var mest arg på er, jag hade inte tid att vara nostalgisk under min sista tur runt huset. Tack för det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vad sånt gör mig förb***ad! Hoppas att det blir klart och att alla blir glada och nöjda till slut! Du vet väl att Katerina Janousch länkar till dig idag på sin blogg?! :-)

Trevlig helg!

Anonym sa...

Vad du engagerar dig!

Jag brukar tycka att flyttstädning är bra för att när de nya flyttar in och klagar på städningen är det bara att lämna ett telefonnr :-)

Pernilla sa...

Isa, visste inte det. Tack för info!

Ulrica, det där var inte ens tal om att inte engagera sig i. Det var skitigt överallt, helt galet. Det gick inte att låtsas som att det regnade och lämna över. Men nu vet jag inte hru det har gått, har lämnat nr till nya ägarna (som väl som bäst håller på o flyttar in just nu buhääääääääääääääää)