torsdag 10 april 2008

Barnmorskorna på SVT

Igår tittade jag på tredje avsnittet av Barnmorskorna.
Jag är grymt fascinerad av detta yrke, än mer sedan jag själv födde barn. Jag är imponerad över deras kunnande, deras lugn och deras tålamod. Särskilt som gårdagens program inleddes med en tjej som hävdade att hon inte orkade mer. Jag höll på att bli komplett tokig på henne och fräste "Ligg inte där och klaga, använd energin till att orka istället!" Kände mig genast jättetaskig för jag tycker att kvinnorna som ställer upp på att vara med i tv i det läget är grymt coola. Jag skulle ALDRIG ha fixat att ha ett tv-team med mig när jag höll på med de viktigaste händelserna i mitt liv. Do not disturb typ...

Fattar för övrigt inte hur de fixar allt klägg. Förstå alla äckliga vätskor och annat som kommer ur födande kvinnor. Blä.

Hittade även barnmorskebloggen på svt.se. Det gäller att plugga på för mig, min äldsta har deklarerat att hon ska bli barnmorskare nämligen. Hon ska hjälpa bebisar ut ur magen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det svårt att förstå hur de bara kan, ja.. äta lunch eller middag efter att ha jobbat med sådana onämnbara saker en hel dag. Men visst är de hjältar, de är fantastiska människor och duktiga på sina jobb. Gillar TV-serien skarpt.

Pernilla sa...

Håller med! :)