onsdag 16 april 2008

Tvätt med troll

Igår slängde jag in en maskin tvätt i lagom tid innan läggdags. Och glömde bort den. När jag kom på den insåg jag att jag nog hade glömt tvättmedel, hade bara öst på Vanish, min ständiga följeslagare. Tyckte att det verkade fräschast att tvätta om. Körde igång maskinen och tänkte titta på Brothers&Sisters och tänkte att jag hinner hänga efter. Bara det att jag var för trött och spelade in B&S istället. Varpå tvätten låg hela natten.

Nästa morgon skulle jag hänga tvätten på direkten. Några timmar gör väl inget...? Något kom emellan och jag glömde bort det hela efter cykelturen till dagis. Väl hemma efter jympan skulle jag hänga. Lite ofräscht. Tvättade om. Då fick vi strömavbrott. Tvätten låg i några timmar till.
Tvättade om.

Åkte till dagis, kom hem och skulle då hänga tvätten. Det hade vid det laget snart gått ett dygn sedan tvätten tvättades första gången. Lyckades slänga in det som skulle in i tumlaren men det andra blev liggande. Där ligger det än. Kom jag just på.

Vad gillar ni annars den här tvätthögen som ska vikas och sorteras undan? Kanske läge att sluta blogga och börja vika...?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Denna eviga tvättkarusell...Skrattade lite igenkännande när jag läste om den bortglömda tvätten.. Väljer man att inte tvätta om en sån, har man ett härligt dragspel av superskrynklig tvätt att trassla upp. Hängde en sån tvätt igår..:-)

/Isa

Anna-Karin sa...

Ojojojoj, hur ska jag klara mig när vi nån gång flyttar hem till Sverige. Man vänjer sig ruskigt snabbt vid att tvätten automatiskt blir ren, strykt och vikt hamnar i lådor och skåp... ;-)

Rebeccas.se sa...

Haha det känner jag helt klart igen!

Anna (http://ordagranna.blogg.se/) sa...

Känner mig som hemma!! Vi har Mount Everest för jämnan i soffan i vardagsrummet. Det jobbiga är när det kommer folk lite oväntat. Då bär vi in Mount Everest - eller ibland är det bara K2 - in i sovrummet och stänger dörren. När vi sedan ska gå och lägga oss måste vi alltså bära ut berget igen.... Så där kan vi hålla på ganska länge....

/Anna