tisdag 8 april 2008

Ändrade planer

Just precis nu skulle hela familjen ha suttit i bilen och sakta men säkert brummat upp till Trysil. Våra vänner är redan där och väntar i en stor stuga med massa sovrum och bastu. Men här hemma ligger 50% nerbäddade i feber så det ser inte ut som att det blir någon skidresa för oss i år. Så typiskt, vi har inte varit sjuka på länge nu...

Stora E är ledig från dagis och frågar hela tiden när vi ska åka till fjällen. Hon har ju laddat i flera månader för det här... Så för att pigga upp henne och mig tänkte jag att vi skulle tillbringa dagen på Junibacken. Känns ju inte helt fel, få en mysdag med stora tjejen själv, mitt i veckan. Sjuklingarna får ta hand om varandra. En sådan elak fru är jag.

2 kommentarer:

Catharina sa...

Åh, stackars er!! Så tråkigt när man laddat för något och det inte blir av :-( Det är trist för vuxna med ändrade planer, och det går inte att tänka sig vilken besvikelse det måste vara för barnen!

Jag tycker du gör rätt i att hitta på nåt kul med friska tjejen!

Kram

Pernilla sa...

Vi hade en supermysig dag på Junibacken. Skönt! Det var fullt program med shower med Karlsson på taket, Pippi och sedan sångstund. Jag blev helt slut, hon stormtrivdes. :)

Ja, ibland blir det inte som man har tänkt sig men det är väl en del av livet. Känns synd att barnen ska behöva bli besvikna men men. Vad göra...