söndag 13 april 2008

Helgen

Lördag:
Jympat med dusch och bastu med Stora E. Mysigt!
Lyssnat på
Mari Jungstedt som berättade om sitt skrivande och sin nya bok. Mycket intressant! Ju mer jag hör om författares vardag så är jag övertygad om att det är jobbet för mig. Jag vill, jag vill, jag vill!
Haft goda vänner över på hemgjord pizza. Alla barn röjde järnet, alla vuxna drack vin och pratade massor. Mycket trevligt. Stora E kämpade hårt och somnade inte förrän de sovande kompisarna hade packats in i vagnar för hemfärd. Lilla E gav upp långt tidigare.

Söndag:
Köpt färgprover till ommålning av huset.
Tränat på Friskis.
Haft minikalas och överraskades med tårta signerad maken. Imorgon smäller det.

Dessutom:
Skrivit en debattartikel om delningen av Huddinge kommun till min "Att skriva för webben kurs".

Skrivit fem sidor till min skrivarkurs.
Gjort en inlämningsuppgift till min kommunikationvetenskapskurs.
Kan säga att adLibris hade lite med ihopkörningen att göra. Kurslitteratur är bäst hemma, inte på väg....

Nu:
Ska jag söka kurser till hösten, sista dag på tisdag och det är dags nu. Svårt att välja bara.
Läsa skrivarkurskompisarnas texter och tänka kloka tankar om dem.

4 kommentarer:

annannadesign sa...

Den debattartikeln skulle vara intressant att läsa! Som läsare av Mitt i H-e har man ju läst en del åsikter i frågan...

Pernilla sa...

http://skrivlust.wordpress.com/
Där hittar du den. Betänk dock att det här är mina allra första journalistiska kurs. :)

annannadesign sa...

Jag gillade det du skrev! Kort och koncist - vilket tilltalar. Jag är visserligen långt ifrån expert - men är trots allt "svenskläraret".

Jag är glad att jag inte bor i den östra delen och behöver ta ställning!

Lycka till med det fortsatta skrivandet! Jag kommer att bevaka dig...

Pernilla sa...

Tack! En svenskläraråsikt har jag alltid respekt för! :) Bra att det var kort och koncist, det är mycket det de trycker på på kursen. Något jag glömmer i denna babbelblogg... :)