söndag 6 april 2008

Städa städa varje fredag, eller varje sekund.

Idag har jag städat. Jag dammsög och moppade golven ordentligt. Sedan skulle Stora E och jag äta mellis.

Hon börjar med att tappa glaset som går sönder och sprider mjölk på bordet och golvet. Det nymoppade golvet. Jag städar hurtigt undan och vill inte göra en grej av det.

Vi fortsätter med mellis. Ett litet tag senare går hon för att kissa. Lite för sent. ”Mamma, det kom kiss på golvet!” På det nymoppade golvet. Jag städar hurtigt undan och vill inte göra en grej av det.

Vad jag vill dock är att maken ska komma hem. Åre har haft honom sedan i torsdags, nu är det min tur!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, ja du - detta städande... Jag tror att det krävs en särskild talang för att ha ett klanderfritt hus. Jag blir GALEN på att det alltid är något som är skitigt/stökigt/katastrofalt :-)
Snart får du mail av mig!
KRAM!

Pernilla sa...

Ser fram emot mail! Och jag vet, jag blir också galen av oreda. Men jag börjar lära mig att acceptera en viss grad. Annars skulle jag inte överleva av den anledningen. Tur att jag i alla fall får ha datorn ifred, där har jag välstädat skrivbord och snygga mappar... :)