fredag 11 april 2008

Vad är det för fel på ICA?

Vissa praoar hos författare, vissa praoar hos ministrar... När jag var liten och gjorde prao, då slet jag och mina kompisar på ICA, restauranger eller på andra vanliga jobb. Vad var det för fel på oss?

Min syrra däremot, henne var det lite go i. Hon fick prao på operan. Och nu gör hon film.

Tänk om jag hade praoat (konstigt verb det där) på rätt ställe, då hade jag kanske varit någon helt annanstans nu. Jag underskattade verkligen värdet av rätt praoplats...

4 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Jag praoade på MQ, men så blev jag grym på att shoppa också!
Linda-som-nyss-shoppat-loss-som-aldrig-förr!

Pernilla sa...

Du ser! Man ska inte underskatta valet av praoplats, det kan ge oanade följder. Själv vek jag tyg på Tyger&Tyger vid ett praotillfälle och skyr nu tygaffärer och sömnad som pesten...

Catharina sa...

Jag praoade på Önskebutiken (som sen blev Duka) och tyckte det verkade JÄTTEROLIGT att jobba i affär, sen praoade jag på teaterföreningens kontor, det var ju supertråkigt att praoa på kontor (kopiera papper, klistra lite, inget vettigt) men jag fick gå gratis på teater, det var kul. Sista praoplatsen var i en mellanstadiefyra, och då bestämde jag mig för att bli lärare. Japp, och sen blev jag visst civilingenjör istället :-)

Bendel sa...

Praoade också i en tygaffär och skyr detta med sömnad. Du har rätt det måste ha ett samband.