tisdag 8 april 2008

Vårt dagliga bröd

Ibland är den här bloggen en mammablogg.
Ibland är den en shoppingblogg.
Ibland är den en matblogg.
Ibland en författardrömmarblogg.
Idag är den allt i ett inlägg. En del kallar mig schitzofren, jag kallar mig effektiv.


När jag och Stora E var på väg till Junibacken så stannade vi till vid Gamla Enskede Bageri och införskaffade bröd. Jag är helt galen i det här knäcket, äter det som godis. Det är tokmumsigt! Stora E tittade stort på kanelbullarna och snälla mamman köpte en åt henne, att ätas i bilen. Hon tog en tugga och spottade ut, det var äckligt. Antagligen för många naturliga produkter för en unge som älskar Pågens kanelsnittar... Jag åt gladeligen upp bullen på väg mot Djurgården.

Vi hade en härlig dag och fick se både Karlsson och Pippi. Vid ett tillfälle satt vi i Rut och Knuts lilla "hus" och jag läste för Stora E ur en bok. Mitt i avbröt hon mig och sa: "Mamma, den här är jätteskitlång". Eh...? Jag tolkade det som att vi inte skulle läsa mer ur den. Dagen avslutades med svängig sångstund och shopping av böcker och en liten pippidocka. Hemma hade sjuklingarna mest sovit på soffan.


Annars hade Denise Rudberg ett intressant inlägg idag. Jag har börjat tänka mer och mer på det här med skrivprocessen, förr tyckte jag när jag läste en bok att "det här kan väl jag också svänga ihop" men nu när jag går skrivarkursen och lär mig vad som krävs så har jag blivit väldigt mycket mer ödmjuk inför det hantverk som skrivandet faktiskt är.

0 kommentarer: