söndag 6 april 2008

Bokslukare? Eller inte...

Jag gjorde ju nyligen boknördstestet och blev till min stora förvåning endast 60% boknörd. När jag röjde bokhyllan häromveckan så insåg jag att jag har några böcker liggandes som jag ännu inte har läst.


Doris Lessing - påbörjad. Paulo Coelho-påbörjad. Paul Auster-påbörjad. Alla är ju väldigt erkända författare men jag har inte riktigt fallit för dem. Än. Jag började, bestämde mig för att vila och se vilken som får mig att börja igen. Paul Auster och Paulo Coelho ligger bra till, märker att jag går och funderar lite på hur det ska gå. Doris Lessing är trots nobelpris kanske inte min grej.

Jag är förvånad över att jag inte läser som jag brukar men jag tror att mina studier kan ha något med det hela att göra. Kvällarna går åt till att lära mig allt om webbskriveri och kommunikation. Jätteroligt och intressant! Dessutom läser jag ju allt som mina vänner på skrivarkursen skriver, där ska det läsas och analyseras till varannan vecka.

0 kommentarer: