torsdag 17 april 2008

Fika i solen

Häromdagen satt vi i vårsolen och fikade efter dagis, jag och mina tjejer. Stora E ratar härligt goda äkta hantverksgjorda från Gamla Enskede bageri men klämmer gärna en hel påse från Pågen. Ni vet de där pyttiga, fulla med E200 och liknande. Lilla E gillade dem också.

Stora E bevisade att hon verkligen är en storasyster. Hon snodde åt sig lillasysters bulle som låg och "vilade". Flera gånger. Storasystrar har aldrig bullar på vänt, vi äter dem direkt. Dessutom lyckades hon obemärkt byta safttetra med syrran så hon helt plötsligt hade den med mest i.

Jag minns för länge sedan när jag och syrran var på Mallorca med vår far. Till vår dagliga rutin hörde att köpa en doughnut och cola. (Nyttigt värre...) Jag slukade mitt rätt fort och satt sedan och tiggde om att få lite av hennes. Efter några dagar tröttnade hon och sa "du hade faktiskt lika mycket från början." Jag har fortfarande inte riktigt förstått vad hon menade.

0 kommentarer: