måndag 21 april 2008

Klara besked från från Stora E

På dagis 14.35.

-Mamma!!! Stora E ger mig och Lilla E stor kram.
-Jag vill inte gå hem.
Tar Lilla E i handen och går ärevarv runt dagisgården och visar upp lillsyrran. Jag går och talar med fröken om dagen. Försöker sedan få med mig mina barn hem.
-Jag vill inte gå hem!

Hon tar med sig Lilla E på ytterligare varv runt gården. Jag pratar lite mer med fröken, tur att jag är av den babbligare sorten så jag lätt sysselsätter mig i väntan på fyraåringen. Mitt i en konversation avbryts fröken och jag.
-Jag vill gå hem.

Jag tar ett barn i varje hand och så går vi till bilen. Det gäller att smida medan järnet är varmt. Vi sätter oss i bilen och jag säger att vi ska vara ute en stund när vi kommer hem.
-Jag vill inte vara ute.

Jag lämnar ämnet för jag vet att det blir fight. Pratar om annat. Parkerar hemma.
-Jag vill vara ute.
Hmmm. Mycket oväntat. Vi är ute ett tag men sedan tycker jag att vi måste gå in.
-Jag vill inte gå in.

Nu har vi kommit överens om att vi ska vara inne, barnen ska se på barnprogram och mamman ska inte blogga, hon ska laga mat.

0 kommentarer: