måndag 21 april 2008

Min bebis

(Som iofs är snart 1,5 år) brukar alltid sova runt 11-tiden. Idag sov hon längre på morgonen och därför tyckte jag att 11.30 var mer lämpligt att somna. Hon var jättetrött. Tills jag la henne i vagnen. Hon brukar läggas, få sin napp och somna utan minsta skakning. Oförskämt lätt. Storasyster fick man dra och dra och dra och så kanske hon sov en kvart, när man hade gått eller skakat vagnen i ungefär 45 minuter. Idag är lillasyster som storasyster.

Bara för att jag skulle plugga, ringa viktiga samtal och planera veckans mat... Blir frustrerad!!! Nu ligger hon och gormar efter 30 minuter utan att somna i vagnen, trots vårvädret är mina fingrar stelfrusna. Och snart måste vi hämta storaysyster...

1 kommentarer:

Pernilla sa...

Nu så. En timme efter läggning gav hon upp. Dock fick jag fuska och ta upp henne en stund. Efter gos och lite välling blev resultatet bättre. Fast hon protesterade ändå..