torsdag 24 april 2008

Walking down memory lane

Hmm, fråga inte varför jag kör engelska rubriker idag. Egentligen är jag inte för Swenglish men som bevandrad i båda språken är det lätt hänt...

Vi lämnar det.

Eftersom vi i lördags shoppade loss så att tjejerna fick varsin vår/sommargarderob så var det ju bra timing att idag komma på att Lilla E är lillasyster och född i samma månad som storasyster. Hon är alltså en bra kandidat för ärvning av de omsorgsfullt undanstoppade kläderna. Sorterade lådvis, i storleks- och årstidsordning. Japp, helt sant. Ett sådant organisatoriskt freak är jag när jag sätter den sidan till...

Hittade några gamla godingar som jag gärna ser att hon använder igen. Annars är jag dålig på att låta henne ärva. Tycker liksom att det är roligare om hon får se lika ny och fräsch ut som hon är.



Klänningen längst till vänster sydde min mamma till mig på 70-talet. Stora E har använt den och nu kommer Lilla E också att få ha den. Spöket Laban har min mamma också sytt, till Stora E. Räkna med att den kommer med till Spanien! Sedan kommer den underbara Sköldis som jag köpte på me&i, jag tror det var första eller andra säsongen de fanns. Tyvärr kommer Lilla E inte kunna ha den i sommar, hon är modell mindre.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Den är en drygrip din underbara sköldis klänning från vt-05! Passar säkert lilla E nästa sommar istället, kram M

Pernilla sa...

He he, jag vet. Kanske ska jag tradera den istället? Fast den är för söt för att säljas!