söndag 16 maj 2010

Borta bra, hemma bäst

Har just varit på väg i 8,5 timmar. Vi var i Vimmerby två dagar, sedan tog vi en sväng till Halmstad också, det ligger ju nästan bredvid... Det kunde man ju ha kontrollerat på en karta i förväg... Kan meddela att det tar lika lång tid Vimmerby-Halmstad som det tar Stockholm-Vimmerby. Men vi hade en mysig helg hos mamsen i Halmstad och på hemvägen stannade vi till hos en barndomskamrat till mig som bor en timme utanför Halmstad med son och make. Som bonus fick vi också träffa hennes storasyster (som är jämngammal med mig och var den jag lekte mest med) som var i byn på besök. Härligt!

Megaköerna började redan i Järna så det var ju en rolig avslutning på en annars bra resa. Vi testade lite bakvägar och testade på samma gång makens GPS och mina kartläsartalanger. Kan säga att GPSen inte hade en suck. Jag är grym på kartläsning.

Men så svänger vi hem. Kvällssolen skiner för fullt och fåglarna kvittrar. Vi öppnar dörren och huset är bara så underbart. Det är det värsta med att ha byggt det här huset. Vi vill inte härifrån och vi längtar mest hem.

Nu ska jag packa upp, laga mat och kolla om jag har förberett allt inför imorgon. Förmodligen inte.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är verkligen märkligt lugnt på bloggfronten i Sverige. Vackert väder antar jag. Godnatt. Stalkern

Pernilla sa...

Eller så får du läsa ordentligt. Rest hela dagen. Packar upp. Förbereder morgondagen. Vissa har ju ett jobb att gå till.
Godnatt stalkern, ses imorgon.

Anonym sa...

Nämen. Jag menade inte dig. Jag menade våra besökare.

Pernilla sa...

Aha. Då förstår jag. För jag tyckte det var märkligt att du läste så illa.

sandyekman sa...

Om du åkte förbi Eksjö utan att stanna och säga hej blir det tusen nålar för din del!
MY GOD vad du har varit när mig.
Du vet väl att jag läser allt du skriver i båda bloggarna även om jag själv inte bloggar längre.
Puss å kram hela dan