måndag 24 maj 2010

Om bilden som postats en bit ner

Jag kan ju inte gå in och svara på era kommentarer där. Jag kommer snart att ta bort det där inlägget. Rättelse: Min man kommer att få ta bort det där inlägget. Det var bara för er skull.

Stalkern. Klart den inte levde. Det såg till och med jag. Men det är väl ingen anledning att gå lugnt förbi den?

Carolina, det finns fler saker att oroa sig för när det gäller min mentala hälsa. Simona brukar påpeka det. Och hon borde veta, hon är ju proffs.

Jag har rufsat håret, jag har överanvänt mitt nueva, jag har använt läppglans och jag har försökt att inte tänka på den men ändå har jag idag:

-Tyckt att min skivade grillade paprika såg ut som ormslamsor,
-Tyckt att min grillade fläskfilé nog smakar precis som grillad orm gör,
-Trott att jag trampat på en orm när det var underredet till matbordet i personalrummet,
-Tyvärr pratat av mig hos flera av mina elever. Gissa hur många plastormar som kommer att läggas i klassrum i väntan på mig? Gissa hur många eventuellt levande ormar som kommer att infångas och läggas nära mig/kastas på mig.
-Tittat mig misstänktsamt omkring vartän jag har gått.

Jag har dock kunnat visa bilden för massor av kollegor så det är ju ett steg i rätt riktning. Och efter hämtning åkte barnen och jag och kikade om den låg kvar men det gjorde den inte. Den låg mitt emot ett dagis så jag var rätt säker på att någon hade ombesörjt att den flyttades på.

Och Olivia, då förstår jag varför jag aldrig får några uppdateringar på FB från dig längre. Varför vill man inte ha FB längre? Det förstår jag verkligen inte!

6 kommentarer:

annannadesign sa...

Du är rolig du! Och tänk att man ska behöva läsa en sån mängd inlägg innan man fattar;)

La vie et moi sa...

All denna KBT fixar du ju strålande! Helt gratis dessutom! Först att vara i närheten och fota ormet. Sedan att skriva om det och att prata om det. Därefter får du alltså dina elever att bli engagerade terapeuter.

Själv vet jag allt om hur egenterapi för att bli av med spindelfobi inte fungerar.

Om du lägger ut "dagens orm"-bild i din blogg lovar jag att leta upp spindlar dagligen och lägga in min. Men det lovar du att det inte kommer att ske, eller hur!

Pernilla sa...

A-K, rolig? Mest patetisk trodde jag. :)

La vie... Jag LOVAR att det inte kommer att ske. Jag lovar. KBTblahablaha. ;)

Carolina sa...

maj gad - det finns norska fruar i Hollywood också - kanske man kan snappa något användbart därifrån...?

Z sa...

Snygg orm. Lång och fin! ;-)

Olivia sa...

Nej jag finns inte kvar på FB, jag tröttnade verkligen. Och det blev för mycket. Folk lägger ut bilder på en utan att fråga, alla får veta allt om vad du gör, osv... Kändes riktigt obehagligt helt plötsligt. Dessutom kände jag mig ändå beroende på något sätt, jag var inne hela tiden och det går ju inte!