tisdag 4 maj 2010

Skrivkväll med förhinder

Innan lugnet har lagt sig har det hunnit gå mycket tid. När jag är som mest igång ringer telefonen. Till mig. När jag har hittat flowet igen börjar ett barn skrika. Min man är hemma, min man vill att jag ska skriva och min man fixar. Jag blir ändå störd. Och sedan är jag igång igen. Och då börjar jag bli trött för jag har ändå varit igång sedan 06 och under dagen har jag varit pedagogisk, inkännande, konfliktlösare, vikarie och dessutom lite jägare.

Jag borde skriva någon annanstans men jag skriver bäst hemma. Jag borde åka direkt efter jobbet till någon annanstans och skriva men då längtar jag efter mina barn. Jag borde faktiskt få slippa jobba så att jag hade tid att bara skriva. Vem vill sponsra?

För övrigt har jag ont i halsen och känner att det är rätt synd om mig.

0 kommentarer: