torsdag 6 maj 2010

Puh

Det blir sommarlov även i fortsättningen för oss stackars lärare. Det som dock är intressant är att förut har loven varit 8 veckor. Nu har jag plötsligt bara 7 veckors ledigt i sommar. Är detta någon slags smygsänkning?

Jag vet. Jag får inte klaga. Jag är lärare och är alltid ledig. Men det verkar alla andra också vara, de flexar hit och de kompar dit. Skillnaden är att de får välja vilka veckor de ska vara lediga och kan ta billiga resor till vart de vill.

Äsch. Har ingen poäng. Är mest nöjd med att de gav fan i arbetstiden.

4 kommentarer:

La vie et moi sa...

Visst har du poäng med inlägget. Själv hoppas jag att min irritation är tydlig i inlägget jag skrev på min blogg efter att ha läst ditt.

Och du, jag ska låta lektörer läsa min bok i helgen. Nervöst!

Lycka till med dina arbeten!

Pernilla sa...

he he. Jag ska skicka till lektör på söndag. Ska skriva som f-n hela helgen och sedan iväg med det bara! Då önskar jag oss lycka till!

Och bra inlägg!

ulrica sa...

Och jag undrar hur man ska överleva den dagen föräldradagarna är slut?

Pernilla sa...

Ja, det förstår jag Ulrica. :) Men du kanske kan jobba hemifrån hela sommaren? ;)