fredag 21 maj 2010

Fler tack!

Kul med era restauranförslag! Flera av dem har jag själv funderat på. Är tacksam för fler förslag.
Och när ni ändå håller på. Vilka spa:n (hur skriver man bestämd form av spa?) gillar ni? Vi ska nämligen ha en spadag också. Just nu funderas det på Nynäs Havsbad, Skepparholmen och Yasuragin men Yasuragin seglade just långt ner, en kompis var där för ett par veckor sedan och tyckte att det var dålig service. Om andra tycker att det är dålig service, då tycker jag att det är värdelöst.

8 kommentarer:

Bendel sa...

Jag har ju viss koll på det där med restauranger. Berätta bara lite mer vad ni är ute efter för ställe?

Olivia sa...

Jag tyckte att Yasuragin hade helt värdelös service! Jag blev inte alls imponerad faktiskt. Alla pratar om det och det ska vara sååå bra, men nej, jag tyckte inte det. Jag förväntar mig mer. Personalen var okunnig och otrevlig. Kanske inte alla men MÅNGA.
Jag röstar på Nynäs Havsbad. Har varit där några gånger och gillar det mycket.

Pernilla sa...

Bra synpunkt där Pia... Att rekommendera "en restaurang" är ju som att rekommendera "en affär". Snygg liknelse eller hur...

De är koreanamerikaner, dvs de har rötter i både USA och Sydkorea och är väldigt beresta både i öst och i väst. :) Jag har inte riktigt koll på budget, tror att det varierar lite i sällskapet. Min vän (som drar hit de andra) har inga pengaproblem men det medföljer en barnfamilj (uta barn) som inte har alltför mycket stålars vad jag fattar. (Inte fattiga, vanligt gissar jag).

Jag vill gärna att det ska vara lite speciellt, kanske lite svenskt (något de inte har stött på överallt) men inte heller FÖR dyrt så att det blir jobbigt för några. Lite känsligt, kan ju inte gärna fråga hur mycket pengar de har... :)

Jag hade funderat på Och himlen därtill, (men vet inte alls hur det är på det stället, har bara testat baren som är rätt overpriced om man säger så).

Också funderat på Gondolen men också Le Rouge. Restaurang Fisk också men tycker att det är lite tråkig miljö däromkring. (Men isbarne ligger ju bredvid).

Vad kan jag mer säga? Jag vill imponera lite men jag vill inte att de ska bli ruinerade kan jag väl sammanfatta det hela med. :)

Nina sa...

Centralbadet har ju något spaliknande med olika behandlingar. Har inte fått någon behandling där så den kan jag inte uttala mig om, men atmosfären är ju härlig därinne. :)

Erika sa...

När jag var på Yasuragin för några år sedan hände något obehagligt. När jag sträckte mig efter balsamet satt det en gigantisk stor kackerlacka på balsamflaskan. Jag var typ en cm från att ha satt handen på den. Usch!!! Det tog helt klart ner intrycket av Yasuragin för min del.

Bendel sa...

Bra liknelse tycker jag. Kom att tänka på Epok om man vill äta svenskt och väldigt klassiskt, faktiskt så klassiskt på alla vis när det gäller meny, milj osv att det är sinnebilden av en restaurang för mig. Man får dessutom mycket (bra) mat för pengarna, och i sommar öppnar de upp innergården. Det var en idé, återkommer i frågan.

Evalinn sa...

Håller med om att Yasuragin är för mycket industri. Jag gillar Nynäs Havsbad, det är ett toppen-ställe. Riktigt mysigt på vintern då man kan bada ute i varm tunna på bryggan, men det funkar ju så här års också! Ett annat tips är nya spat vid Norra Bantorget på nya Clarions tak. Har inte hunnit gå dit än, men pool på taket kan väl aldrig bli fel?

Z sa...

Sedan har du Sandvik Lady SPA. Ett spa för bara kvinnor som ligger ca 1,5 timme från stan mitt ute i skogen vid en sjö. Man har tillgång till löpspår, kanot och båt om man vill ro. Bra service, god mat och skön miljö! Kan rekomenderas!