fredag 7 maj 2010

Det är dags för fredagsmys

Nu tar jag min astråkiga telefon (ja, jag har iPhoneabstinens - är det okej eller?) och åker och shoppar lite mat på hemvägen. Maken vabbar och har plockat upp Stora E i skolan = Pernilla har inte bråttom och tänker stanna till i ett välfyllt köpcentrum på vägen hem. Där säljer de mat men de säljer också saker som kläder och annat man kan behöva kika på i lugn och ro ibland.

Ikväll kommer två goda vänner och ska bubbla i trippel bemärkelse. Vi ska dricka bubbeldricka och bubbla loss i min (okej, vår) bubbelpool. Fredagsmys!

Sedan blir det skrivarhelg - på söndag skickar jag iväg det!

Och just det. Under sista lektionen fick jag en idé till en ungdomsbok. Jag som inte ens är säker på att jag vill skriva en ungdomsbok men som lärare på högstadiet får man ju en del uppslag. En hel del... Jag måste nog utforska den här idén lite.

Trevlig helg vänner!

6 kommentarer:

Simona sa...

Hurra! På söndag, dårå. Fy sjutton vad spännande!

Pernilla sa...

Nej inte spännande. Bara skitläskigt.

Anneli Stålberg sa...

Helt otroligt spännande!
Jag fattar inte hur jag ska känna att min är färdig och våga skicka in.

Pernilla sa...

Min är inte färdig och jag vågar inte skicka in. Men jag kan hålla på och inte vara färdig i evigheter så nu tänkte jag få lite spark i baken och rödmarkeringar. Förväntar mig en hård dom och en kommentar typ "vad fan trodde du, don't quit your day job".

ulrica sa...

Spännande!

Såååå....när får jag läsa??!

:-)

Pernilla sa...

Hmmm. Du är ju så brutalt ärlig så jag är nog inte redo för dig än. :)