onsdag 12 maj 2010

Hej Posten

I söndags skrev jag ut en massa papper. Jag förpackade dem fint och la dem i en så kallad jiffypåse. På påsen skrev jag adressen tydligt, jag präntade även ner mitt eget namn och adress under "avs". Sedan frankerade jag det helt enligt gällande regler. Och så åkte min man till sista minutenlådan och postade brevet. Det skulle till Göteborg. Enligt information på postlådan så ska brevet komma fram nästkommande dag om man postar det i tid.

Idag är det onsdag. Det har gått söndag natt, måndag dag, måndag natt, tisdag dag och tisdag natt.

Brevet har inte kommit fram. Brevet är på väg. Kanske. Eller har någon postanställd rivit upp brevet och tyckt att det var en väldigt bra text, den kanske jag ska ta och skicka till ett förlag?

13 kommentarer:

Anonym sa...

De har skickat det via Italien. Här samlar de på post. Delar aldrig ut någonting. Malin P

Simona sa...

Ånej! Vilken bloody jävla katastrof! Ring och fråga om du får mejla - ring nu!!!!!!

Anonym sa...

Tredje vändan. Ja, varför fick du inte mejla? Verkar mysko. Har hon ingen skrivare den där lektören? Malin P

Simona sa...

INGET ont om lektören. Nope, lektören är världens bästa. Faktiskt.
Men posten suger.

Anneli Stålberg sa...

Fy, vilken mardröm. Hoppas att det kommer fram till rätt person snart.

Anonym sa...

Fjärde titten. Varför är det ingen som kommenterar på MIN blogg? Och var är Pernilla?? JOBBAR hon? Va? Va? VA!?!? Malin P

Anonym sa...

Femte. Har inget att säga direkt. Malin P

Jennica... sa...

Jamen fy vad grymt! Ring och klaga....eller nåt. Sådär kan de ju inte göra!!!

Anonym sa...

Sjätte. Ska kolla bloggrollen.

Anonym sa...

Inget hade hänt sen sist. Vad ska jag göra nu då? MPG

MonasUniversum sa...

Pernilla för fan, jag råkar titta på Greys just nu, har missat det senaste året, typ. Har de bytt ut Lexie? Jag känner fan inte igen henne!

Pernilla sa...

Lexie har färgat håret. That's it. :)

Simona sa...

Och lilla Sloan Sloan ska föda barn. Ja här händer det saker. Minns ni första säsongen? Det var den bästa säsong - utom möjligen Vita Huset - jag någonsin sett. Och jag betraktar mig som expert på första säsonger.