fredag 14 maj 2010

Hujedamig

Hör nu på go vänner så ska jag för er berätta,
vad skrivarmamman gjorde
en dag i regniga maj.

Tidig torsdag morgon tog hon och familjen bilen,
körde de trettio milen
till ett annat land.

Samtidigt höll Malin Persson Giolito
på och stalkade bloggen
och hade inget liv.

Hujedamig sån stresstjej hon var,
ej värre tänkas kan.

Äsch.

Såhär. Vi har varit på Astrid Lindgrens Värld.
Vi och regnet. Utan min iPhone. Med makens men han vägrar att lägga upp mitt mobilblogg på den. "Det var så jävla bökigt".

Hur som helst. Vi har haft det underbart, trots regn. Barnen älskade stället och vi tyckte det var jätteroligt att mest stå i regnet och titta. Vi bodde en natt på Vimmerby Stadshotell och sov så gott så gott.

Så där var jag Malin. Medan du psykade mig. Men hämden kommer. Och förresten, om vi räknar hur många blogginlägg som har gjorts av dig och mig säg de senaste två veckorna, så vinner jag lätt. Jag har inte varit i någon redigeringsgrotta inte. För jag är bara en författarwannabe och sådana har inga deadlines.

6 kommentarer:

Perny sa...

Men va lustigt, vi ska dit tidigt i morgon bitti :D

Har suttit och kikat lite, finns det tillräckligt för att roa två ungar i hela två dagar? Verkar bara vara katthult och villa villekulla som är igång, är det så?

Pernilla sa...

He, det var lustigt! Men nu har ni säkert åkt. Vi var två dagar men det hade nog räckt med en. Nu tog vi det extremt lugnt eftersom vi hade två dagar på oss. Det var mest drag hos Pippi och det var lite drag hos EMil också men det mesta går ju att gå runt och titta på utan skådisar. Helt okej. Jag hatar högsäsong så jag är nöjd med det lilla. :)
HOppas ni får kul och att det inte regnar för mkt.

Anonym sa...

Hej, stalkern här. Hej då. Malin

Pernilla sa...

Puss stalkern.

Perny sa...

Och som jag försökt svara ända sedan i lördags morse, så är mobilblogg the shit!Jag har både följt din blogg, läst ditt svar och uppdaterat min egen under vistelsen på A.L:s värld. Bilder kommer snart upp i bloggen :)

Dock fick vi nog ett överraskningsmomet som ni saknade, kräksjuka hos yngsta barnet med boende i stuga utan rinnande vatten!

Angela sa...

Oj den här Malin låter som en spännande stalker tycker jag!