fredag 21 maj 2010

En fredag

Jobbade lite. Fredagar är en bra dag. Har liten sovmorgon och slutar tidigt. Mycket nice.
Hämtade barn som inte ville hem. Vi blev osams.
Vi kom hem och lugnade ner oss efter lite vattenmelon på altanen. Sedan var det filmdags. Jag parkerade mig i soffan med The Great Gatsby, min favvobok. De kollade på en &%¤#Barbiefilm. Hu!

Maken kom hem mitt i. Sedan fixade "vi" Caesarsallad. Läs: Maken fixade. Jag förarbetade genom att se till att allt fanns hemma. Lite Mulderbosch på det och så tittade kvällssolen fram igen. Och så kom våra nya grannar förbi och tittade på sitt hus. (Flyttar in i sommar). Vips satt de på vår altan och drack kaffe och Mulderbosch. Nya grannfrun gillar också Mulder. Jag gillar nya grannfrun.

Nu är Mulder slut. Barnen sover. Grannarna har åkt hem till sin tillfälliga bostad.

Jag har ätit kvällsmacka. Den första den här veckan. Då är det kanske lite okej. Tror att det kan vara Mulders fel.

Gonatt vänner .

2 kommentarer:

Malin Persson Giolito sa...

Det är något med svenska, ljumma sommarkvällar. Ingen toskansk sammetssvart natt kan tävla med det. Jag är aldrig avundsjuk, men hade gärna varit med.

MonasUniversum sa...

Du, remember this:Barbie är en smekning mot vad som komma skall:

WINXS

Vad du än gör så se för fan till att inte ta hem den skiten...