söndag 9 maj 2010

Sådär ja

177 A4.
73 622 ord. (Fast egentligen otroligt många fler).
410 814 tecken inklusive blanksteg.

En del bitar som jag är väldigt nöjd med.
En del bitar som jag inte känner att jag har fått till riktigt. Än.
En del saker kanske är lite banala.
Några gånger har jag säkert lyckats byta perspektiv. Det är jag bra på nämligen. Både när jag skriver och i verkligheten. I verkligheten kan det vara en bra egenskap.

Jag skulle kunna fortsätta listan men väljer att inte göra det. Mitt manus är inte perfekt, det är skrivet av en amatör och det är så det är. Men det är mitt och jag har skrivit allt det där. Det är inte illa det. Nu ska jag snart skriva ut det, lägga i ett kuvert och skicka till en till mig rekommenderad lektör.

Sedan ska jag tillbringa ett par veckor med att bita på naglarna och vara rädd. Rädd för domen. Trots att jag är nervös och livrädd känns det lite skönt också. Jag ska ta lite skrivledigt nu, tills domen kommer. Jag tror att jag får lite att göra då.

12 kommentarer:

Anonym sa...

LYCKA TILL!!!!!!!!!!!!
Mvh Piakarin

Anneli Stålberg sa...

Bra jobbat! Ser med spänning fram emot att få höra hur det går. Lycka till!

Simona sa...

Wow - jag minns känslan. Jag minns EXAKT var jag var när jag fick mejlet från min dåvarande coach. Det kommer att gå bra, jätte jättebra och ditt manus kommer få nya fräscha idéer som du tillför och vips blir det ännu bättre och sen börjar det bli bok. Hurra!

Johanna Wistrand sa...

Jag hurrar för dig på min blogg :-)

Pernilla sa...

Tack ni fina! Det känns lite konstigt att jag ändå har fått ihop ett grovmanus.

Mira sa...

Vad spännande! Och så väldigt fint att du har hittat tid o skriva:) Lycka till!
:)Mira

Annika sa...

Åh vad avundsjuk, men samtidigt inspirerad jag blev nu :-)

Jag önskar dig ett stort lycka till!

Nina sa...

Vad nyfiken jag blir på vilken lektör du har. Bra att tänka på när det blir dags när mitt manus blir klart (typ någon gång om etthundra år)... :) Vilken häftig känsla det är att skicka iväg det. Jag skickade mitt förra manus till en lektör och det var så himla nervöst innan man fick något svar, men jättespännande! Hoppas du får en massa nyttig feedback. :)
/Nina

www.malinrocaahlgren.com sa...

Se där jag! Hehe, nu kommer det läskigaste med alla väntetider på att bli refuserad eller inte, men du ska se att du kommer glida in på ett bananskal, jag skulle inte bli förvånad. give me five! ;)

Pernilla sa...

Tack snälla ni. Ni är söta och jag gillar er.

Dimfrost Förlag sa...

Men du kan alltid spana in Dimfrost Förlag. Vi gillar debutanter;)

Pernilla sa...

Dimfrost Förlag - gissa om jag kommer att spana in er! :)