måndag 10 maj 2010

Rodnar

Nu är mitt manus på väg. Mitt manus. Hur pretto låter inte det. Pappersbunten är nog ett bättre ord. Den är på väg till Göteborg, skumpar fram genom Sverige. Eller över Sverige? Jag vet faktiskt inte hur de fraktar posten mellan Sthlm och Gbg. Någon?

Hur som helst. Imorgon borde det vara hos lektören. Då kommer hon att öppna och kanske kika lite. Kanske lägga åt sidan och börja en annan dag. Eller så börjar hon direkt.

Och när jag nu ser det här framför mig, att hon börjar läsa, då håller jag på att dö. Någon ska sitta och titta på den här storyn som jag har hittat på. Bara det där är ju helt sjukt. Att hitta på. Varför liksom? (Ja, jag är bokälskare och har varit det sedan jag lärde mig att läsa vid 6 års ålder men ändå verkar jag inte riktigt förstå det här). Det är faktiskt rätt underligt att folk har som jobb att sitta och hitta på saker hela dagarna. När man tänker efter så är det inte så konstigt att jag vill ha det jobbet. Hur underbart som helst! Ju.

Nu kom jag ifrån ämnet. Jenny kommer att börja läsa och förmodligen må dåligt. Hon kommer att börja tänka "hur ska jag formulera mig i det där lektörsutlåtandet så att stackars P inte blir helt knäckt?"

Jag skäms. Jag lider. Jag ångrar att jag skickade det där. Jag spyr snart.

Men jag har ändå skrivit 176 sidor (det var inte fler när jag skrev ut fast det stod 177 i dokumentet) och det är inget att skämmas för. Det är fan bra gjort. Men vad som står på de där 176 sidorna, det är en helt annan historia.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Starkt jobbat!

Pernilla sa...

Tack Sandra. Tack.

MonasUniversum sa...

Skitbra. Och jag är övertygad om att det kommer att gå bra!

Jag vill ha ett signerat exemplar, okey?!

Pernilla sa...

Mona - jag förväntar mig att du kommer på releasen och hämtar ditt signerade ex. ;)

Jenny (JG) sa...

Grymt baby! Så stolt över dig! Jag kommer också o hämtar ett signerat ex på releasen, om man får..... Puss på dig!

Åsa sa...

Hurra för dig!
Du är min idol. NIKE skulle ha dig i sin "Just do it".
Kram

Pernilla sa...

Jenny. OM du får! :)
Åsa - puss.

Romantic Crime sa...

Hej skrivarmamma, grymt jobbat! Om manus kommer ut lovar jag att springa till första bästa bokaffär. Skall bli jättespännande att höra hur det går. Håller tummarna! Romantic Crime

Simona sa...

Alltså, jag har lämnat TVÅ kommentarer här men de kommer inte fram. Minns inte vad jag skrev, men det var nåt fint och inspirerande och uppmuntrande men det FÖRSVANN och nu e jag sur för det verkar som om jag inte bryr mig och stöttar. Men det gör jag ju.

Puss!